Darbo biure ateitis – išmaniosios technologijos.

 

„Blank Page“ mokymų akademijos nemokamų edukacinių seminarų – mokymų tikslas yra kilstelėti interjero dizainą ir namų įsirengimo procesus į aukštesnį lygį. Kam to reikia? Kad atsirastų dialogas tarp specialistų ir užsakovų, visos pusės galėtų susišnekėti ta pačia kalba. Kad atsirastų daugiau objektyvumo renkantis sprendimus, geriausius savo srities specialistus, ekspertus, kurių patirtys gali apsaugoti nuo nenumatytų klaidų. Tik savo informacinių partnerių dėka galime, skleisti žinią apie savo projektą ir pasiekti platesnę auditoriją. Tad prie mūsų projekto informacinių partnerių yra prisijungę: e-interjeras.lt, CityNow, Delfi Būstas.

Kalbant apie biuro interjero ir darbo tendencijas, pastaraisiais metais pastebėti dideli pokyčiai, kurie siejasi su pasaulinėmis aktualijomis ir keičia biuro ir darbo vietos sampratą. Pirmiausia išbandymai pandemija, vėliau visus sukrėtęs karas privertė perdėlioti prioritetus, peržiūrėti ne tik ką, bet ir kaip veikiame. Kalbėdama apie darbo erdvės pokyčius Blank Page projekto bendraįkūrėja, interjero dizainerė, Rūta Bužinskaitė išskiria pagrindinius aspektus, kurie nulėmė šiandieninę darbo erdvės sampratą:

  • Pandemija mums parodė, kad galime dirbti kitaip ir padėjo atrasti nuotolinio darbo galimybę.
  • Šiuolaikinis gyvenimo tempas verčia vis daugiau galvoti apie produktyvumą ir darbo/poilsio balansą
  • Vykstantis karas, verčia perdėlioti prioritetus ir išmintingai peržiūrėti išlaidas.

Kalbėdama apie biuro erdvių projektavimą, R.Bužinskaitė pabrėžia, kad profesionalus interjero dizaineris, kurdamas įmonės biurą, sprendžia, toli gražu, ne tik estetinius klausimus. Šiame procese, jis tampa konsultantu, kurio dėka erdvė gali virsti svarbiu įrankiu įmonės tikslams siekti. Priimti tinkami erdvės planavimo ir organizavimo sprendimai tampa ne tik įvaizdžio dalimi, bet ir padeda didinti darbuotojų efektyvumą bei įsitraukimą, optimizuoti pastovias išlaidas.

Unsplash nuotr.

Daug įmonių po pandemijos į biurus grįžo tik dalinai. Interjero dizainerė pasakoja, kad klientų pavyzdžiai rodo, jog didelę laiko dalį biurai po pandemijos pustuščiai, darbuotojai renkasi hibridinio darbo modelį. Taip šią situaciją  įvardija patys klientai, tačiau svarbu suprasti, kad hibridinio darbo modelis kiekvienai kompanijai gali būti skirtingas. Yra kompanijų, kur galbūt nuotolinis darbas daliai darbuotojų neįmanomas ir dalis jų turi nuolat dirbti biure, bet likusi dalis puikiausiai gali mainydamiesi eiti į darbą kas antrą dieną. Yra kompanijų, kurių visi darbuotojai gali dirbti nuotoliniu būdu, taigi biuras reikalingas tik socializacijai bei susitikimams su klientais. Yra klientų, kurių poreikiai visiškai individualūs. Tačiau tiek vieni, tiek kiti, laiko pustuščius biurus su dedikuotomis darbo vietomis kiekvienam darbuotojui. Tinkamai parinktas hibridinio darbo modelis leidžia optimizuoti darbo erdvę ir išlaidas. Dirbant pasirinktu tinkamiausiu modeliu, galima atsisakyti perteklinių darbo vietų ir prie jų atsirandančių nebereikalingų baldų, kas leidžia kiekybę keisti į kokybę:

  • sumažinus darbo vietų skaičių galima likusioje erdvėje įrengti papildomas biuro zonas, gerinančias darbo erdvės kokybę,
  • galima ieškoti mažesnių patalpų, bet geresnėje miesto vietoje,
  • galima ieškoti tiesiog mažesnių patalpų, o sutaupytą biudžeto dalį skirti geriems tikslams, o galbūt tiesiog sutaupyti.

Taigi nauji hibridinio darbo principai, turi atsispindėti erdvės perorganizavime ar naujų biuro erdvių  planavime. Kintančios sąlygos turi įtakos ir biurų erdvių dizaino tendencijoms.

Unsplash nuotr.

Kintantys erdvės elementai.

Kad hibridinio darbo modeliai būtų efektyvesni įprasti biuro erdvės elementai turi kisti. Priklausomai nuo hibridinio darbo modelio gali būti mažinamas darbo stalų kiekis, atsisakoma individualių, kiekvienam darbo stalui skirtų daiktų laikymo sprendimų.

Biurų interjero tendencijos – namų jausmas biure.

Per laiką praleistą dirbant nuotoliu, darbuotojai  priprato prie jaukios namų aplinkos ir dažnai mažiau jauki biuro aplinka gali atrodyti kiek atgrasiai. Taigi, norėdami užtikrinti komfortišką emociją, į biurų dizainą turim įnešti  jaukius “naminius” sprendimus, kaip minkšti, jaukūs  audiniai, natūralios medžiagos, leidžiančios įjungti savo pojūčius –  jausti skirtingas tekstūras, kilimai, paveikslai, apvalintos formos ir pritemdytas apšvietimas bendrojo naudojimo erdvėse.Patogios zonos kūrybinėms užduotims atlikti, komandiniam darbui ir bendravimui – žmogiškajam faktoriui.

Tačiau, kad ir atsiras šis namų stilius ofisuose ir greičiausiai tikrai dažnai turės įtakos kandidatų apsisprendimui rinktis darbdavį ar ne, be namų pojūtį kuriančių stilingų daiktų, biure, vienareikšmiškai, išlieka ergonomiški stalai ir kėdės. Svarbu neperspausti ir suprasti, kad biuras, nors ir jaukus, bet apie darbą, tad jame privalo likti svarbiausi elementai –  tiesiog jie integruoti į švelnesnį įvaizdį turinčią aplinką.

Biofilinis dizainas

Dažnai klaidingai manoma, kad tai yra džiunglių efekto sukūrimas biure. Tačiau iš tiesų tai natūralios gamtos įleidimas iš išorės į vidų ir ne tik per augalus. Per natūralias  ir perdirbtas medžiagas, tekstūras,  spalvas, kvapus, natūralią ir atitinkamai kuo artimesnę jai, dirbtinę šviesą.

Erdvės sąmoningam darbui.

Sąmoningo ofiso erdvės koncepcija padės kurti dinamišką erdvę. Tam pasitarnaus daug ir įvairių erdvės transformavimo biuruose sprendimų. Keičiant savo darbo vietos lokacija, priklausomai nuo užduočių, kurias reikia atlikti,  yra būtina turėti galimybę susikurti atskiras zonas biure. Čia  naudingi bus  įvairūs lengvai transformuojami baldai ir pertvaros.

Unsplash nuotr.

Išmaniosios technologijos biure.

Labai svarbus punktas! Technologijos juda taip sparčiai, kad kartais nespėjam vytis, tačiau jei visgi įšokam į traukinį galim laimėti labai daug –  nuo automatizuoto apšvietimo, šildymo ir oro kokybės reguliavimo iki efektyvaus hibridinio darbo modelio valdymo – stebėjimo ir duomenų rinkimo, kad įvertinus juos erdvė galėtų būti perorganizuojama. Taigi technologijos bus tai, kas padės efektyviau naudoti resursus biuruose.

Mindaugas Juška, Flanco bendraįkūrėjas,  pasakoja, kad  šiandien jau yra sukurti ir veikiantys įrankiai kurie leidžia ne tik organizuoti hibridinio darbo modelius, bet ir surinkus duomenis bei juos išanalizavus, pagrįstai atlikti paskaičiuotus erdvės pakeitimus ir tokiu būdu leisti įmonei sutaupyti arba pagerinti darbuotojų gerbūvį. Ir tai tik maža dalis to, kaip technologijos padeda efektyvinti darbą biure. Mindaugas Juška, tikina, kad hibridinio darbo suintensyvėjimą smarkiai paskatino pasaulinės aplinkybės. Kadangi toks darbo modelis atėjo greičiau, negu dauguma kompanijų tikėjosi, pasiruošimui laiko nebuvo,  tenka pasitelkti į pagalbą išmanias technologijas, kurios padeda hibridinį darbą suvaldyti.

Flanco nuotr.

Dirbant hibridinio darbo principais labai svarbu žinoti tikslius duomenis apie biuro darbo vietų, susitikimų kambarių, parkavimo vietų užimtumą ir naudojimą. Technologinis sprendimas gali padėti gauti duomenis apie tai:

  • Kurios darbo vietos labiau naudojamos.
  • Kiek darbo vietų išvis reikia per mėnesį/ketvirtį.
  • Kiek darbo vietų reikia x kiekiui kolegų.
  • Kaip keičiantis kolegų skaičiui keičiasi darbo vietų poreikiai
  • Koks kabinetų užimtumas per mėnesį/ketvirtį.
  • Kokie kabinetai populiariausi?Kodėl?

Tokių duomenų analizė padeda suprasti:

  • Ar darbo vietų reikia didinti/mažinti?
  • Ar susitikimų kabinetų kiekį reikia didinti/mažinti?
  • Ar reikia perorganizuoti erdvę/es?
  • Koks hibridinio darbo modelis geriausiai atitiktų įmonės darbo pobūdį.

Duomenis galima analizuoti ir tuomet  remiantis objektyviais faktais organizuoti biuro interjerą šiandienos ir ateities poreikiams. Specialistas sako, jog tai eliminuoja  prielaidas, jog  biuras apytuštis arba sausakimšas. Dažnai jos atsiranda subjektyviai stebint biuro kasdienybę,  bet ar tikrai taip yra parodo duomenys. Dažnai nesusimąstoma apie tai, kad ne visuomet rezervuotos erdvės yra panaudojamos. Remiantis statistika tarp 30-40 proc. rezervuoto laiko yra neišnaudojama, o duomenų rinkimas su rezervacija ir registracija leidžia biuro erdves išnaudoti 100 proc.

Flanco nuotr.

Seminarą apie „Idealią Darbo Erdvę“ galite peržiūrėti nuotolinėje Blank Page interjero dizaino mokymų platformoje.